top of page

HET MOOISTE IJS

Schoonheid en water, hebben iets met elkaar. Dat hebben we ook te danken aan het Nederlandse woord schoonheid, waar je twee kanten mee op kunt: schoon en mooi. Dat kunnen de Engelsen met Beauty niet zeggen..

Inmiddels kunnen we er door de ontdekkingen van Masaru Emoto nog een derde kant mee op. Deze man heeft onze ogen geopend voor de verborgen schoonheid van energie, in water.

Dankzij het werk van de Japanner Masaru Emoto krijgen mensen een nieuwe kijk op de eigenschappen en vermogens van water en ook op de relatie tussen water en de mens.

Misschien heb je de foto's van ijskristallen, die hij met zijn team heeft weten te maken, al eens voorbij zien komen? Niet alleen zijn de foto's wonderlijk bijzonder. Het verhaal achter de kristalvorming in water, tevoorschijn getoverd door bevriezing, is 'life changing'.

Ieder kristal heeft een namelijk een eigen verhaal, wat is gevormd door de in-formatie waar het water aan werd blootgesteld. By the way, dit geldt ook voor sneeuwkristallen, want die blijken allemaal uniek te zijn! Informatie dus, in staat om een vorm te creëren, door het gedrag van de atomaire moleculen in het water.

Om dit inzicht begrijpelijk te maken, heb je kennis nodig over energie, ofwel trillings-informatie danwel frequenties. Alles wat wij kennen heeft een unieke trilling,

een trillingsgetal dat wordt aangeduid in Hertz. Dit is op zich niets nieuws, maar wat wel nieuw is voor de meeste mensen is dat:

  1. water in staat is deze trilling te registreren, net als magnetische bandrecorder

  2. ook gedachten en intenties en gevoelens trillingsinformatie vormen

  3. water informatieoverdracht en resonantie faciliteert.

Door deze natuurwetten zichtbaar te maken, wordt niet alleen het algemene wereldbeeld beïnvloed, ook ons mensbeeld mag drastisch worden bijgesteld. Zeker als we deze inzichten verbinden met wat zolangzamerhand tot ons bewustzijn doordringt: wij mensen zijn waterige wezens. Vol met water, levend op een waterplaneet.

Ik geef toe, het is wel wennen om te weten dat mijn lichaam voor 99% uit watermoleculen bestaat. En dat ik hierdoor heel gevoelig ben, voor invloeden van buitenaf. Denk aan straling, frequenties, alle vormen van informatie. Bovendien blijkt mijn water ook beïnvloedbaar door mijn eigen gedachten en intenties. Voelbaar, dat wel. Zichtbaar ook, ik hoef maar in de spiegel te kijken om te weten hoe ik er voor sta..

"Liefdevolle aandacht voor de schoonheid van het leven informeert het water in je lijf ​en vormt letterlijk je dagelijkse werkelijkheid."

Al met al ben ik blij dat mijn intuïtie mij op het spoor van kwalitatieve, zuivere voeding heeft gebracht. Puur natuurlijke frequenties, door mij bewonderd en door mij genoten, dragen dagelijks bij aan mijn gezondheid en schoonheid. Dat is wat ik wil delen. Door te koken, schrijven, fotograferen en natuurlijk door het veredelen van het water. Hier ligt de basis voor een eerlijke, voedzame, overheerlijke en prachtige keuken. Met en zonder ijs..:+)

door: Giovanna Gomersbach

NB: lees meer over ijsbereiding en kristalvorming in: 'Kristallijn IJs'

Recente Blogs
ARCHIEF
bottom of page